Norrland!!

Mmmm.. nu är vi häruppe och så härligt det är! Vi myser mest.. slappar lite och grejar med Tradera. Jag har inte märkt av myggen så mycket än, men har heller inte varit ute några längre stunder. Barnen busar för fullt med mommo och moffa och det är så härligt att se dem alla så lyckliga! Kaffet står hela tiden på..och bara det är såå Parakka-mys

Resan upp gick bra, vi åkte en dag tidigare, eftersom det var så lite barn på jobbet och jag kunde ta en till dag ledigt. Vi berättade det inte till mamma och pappa, vi tänkte att det kunde bli en rolig överraskning att komma nån dag tidigare. Så vi smidde planer, och min moster, som vi bodde hos i Västerås var helt med på det. Jag ljög att vi var kvar i Horred när vi i själva verket satt i Västerås. Strax efter Skellefteå så började det dåna konstigt i bilen..det visade sig att vi hade fått punktering. Det i sig är en enkel sak kanske, men nu märkte vi att vi inte hade några verktyg i bilen, vi kunde varken få lös det punkterade eller det hela däcket. Med två små trötta barn i baksätet var det inte superkul precis. Medan Janne surfade efter vägassistans på mobilen kom jag på att Jonas (min bror) ju har en kompis som bor i Skellefteå. Så efter några korta telefonsamtal dröjde det 10 minuter och sedan kom Andreas med två kolleger och fixade däckbytet. Andreas jobbar som försäljare åt en däckfirma..så det var ju rätt person som kom, de hade med sig superbra verktyg, hela däckbytet gick superfort! Glada åkte vi vidare och när pappa ringde var vi strax norr om Luleå, men jag ljög att vi snart var i Mariestad. Men sedan sa pappa att min morfar precis hade gått bort.. så då lade vi ner hela grejen med överraskning. Skönt var det iallafall att få träffa mamma tidigare när det här har hänt.

Det kom som en chock att morfar har dött, visst, han var gammal, men så pigg!! Så än så länge känns det väldigt overkligt, jag kommer nog först att förstå det då jag kommer ner till Västerås och ser att han inte är där i huset mer..

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad bra att ni fick hjälp så snabbt.
:)
Och jag beklagar verkligen din morfar...
Kramar

2007-07-07 @ 20:26:56
URL: http://dagarmedenannan.blogspot.com/
Postat av: malin

hej johanna! Vad tråkigt att din morfar har gått bort! Skönt att du iallafall är i Parakka med familjen nu. Jag pyser ner imorrn med fredrik. det blir sittplats hela vägen, jag ångrar mig redan. Vet inte varför jag alltid ska åka sittplats. Är väl rädd för att vara knapsu.... Ja, men vi måste träffas på hemma plan sen. Ha det jättegöttene o hälsa alla. Kramars!

2007-07-07 @ 23:06:31
Postat av: Anna

Tråkigt att höra med din morfar.
Hoppas i alla fall att ni har en kanonbra
vistelse.
Kram Anna

2007-07-08 @ 12:06:52
URL: http://missaiv.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack för era ord!

2007-07-09 @ 10:21:56
URL: http://uglimoo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0