Nyklippt!

Nu så..äntligen fick jag tummen ur..nu är jag nyklippt:

Efter

Ok..man kanske inte kan se den stora skillnaden på de här två bilderna..men håret är alltså uppklippt en hel del. Så här såg jag ut tidigare:

Före

Det känns så mycket lättare nu :o). Tack Susanne, du är proffsig!!

PS. Måste ju tillägga..titta, som nyklippt är man glad och dricker öl (den är alkoholfri ;o)) och innan klippning dricker man kaffe och är riktigt allvarlig..

Gamla bloggen..

hittar du här: http://johannawettainen.spaces.live.com/ . Välkommen dit också!!

Elias har gått alldeles själv idag!

Idag, när jag kollade min mail på jobbet hittade jag ett härligt mail från Janne. Han skrev att Elias hade gått flera steg i dag! Lillgubben! Han hade gått efter gåvagnen när Janne hade flyttat den. Vad glad jag känner mig! Lillplutten börjar bli stor!
image8

Life´s good?

image4

Ja..jo, nog måste jag säga att det är så med den här i famnen, en kopp kaffe bredvid mig och alldeles tyst i huset..  Fick den här datorn med posten för nån dag sen..det är hela familjens..men Janne tycker nog att det ska vara mest min..  jaja, jag pimpar den och grejar med den en del i allafall. Skoj är det och vad roliga finesser sen! Skönt med trådlöst nätverk och skoj med inbyggd videokamera. Gör det enklare och roligare att blogga också!

Men till nåt annat.. nu har Kirunafestivalen börjat..och jag skulle verkligen vilja vara däruppe nu..alla ni som ska dit: Ha det superskoj! Träffa bekanta, lyssna på bra musik, mys i öltälten...och rapportera sen om allt till mig! :o)..

Det är verkligen jättetyst här i huset, barnen sover och Janne är på fotokurs..jag har inte på nåt bakgrundsljud alls, det är sällan det är så tyst som det är nu i min närhet. Väldigt skönt! Ensam med datorn..
Kommer nog att skriva lite på msn, surfa runt lite och sedan bara slappa.

Mat idag: Köttfärssås med stuvade makaroner

TV idag: Inget.

Läsning idag: Amelia

Zebror och galna busschaufförer..

Idag har vi varit till Borås djurpark med jobbet. Det har varit en härlig dag, med galet vilda regnskurar, massor med fina djur och köpgalna barn!

Resan började strax efter tio på förmiddagen, då vi tog tåget till Borås med barngruppen. Humöret var på topp och tågresan var spännande! Väl framme i Borås så fick vi gå en bit till bussen som skulle ta oss till djurparken. När bussen kör fram så börjar jag skicka in barn genom den bakre ingången, Doris skulle ju ändå betala..så de kunde ju bara gå och sätta sig..trodde jag.. UT UR BUSSEN!! UT UR BUSSEN! NU!!..skriker en HELVILD äldre busschaufför.. de få barnen som hunnit komma in blir så chockade, att de förstenas i någon sekund innan de tar sig ut. Jag får ju förklara till dem att de inte ska bry sig, det var jag som gjorde fel. Efter många om och men får vi komma in i bussen, men busschauffören måste påpeka surt att nu är han försenad, på grund av oss! Vi var väl för många..vad vet jag? 18 goa barn som kommer att bli vuxna bussresenärer en dag..
Busschauffören får sitt.. i en trång passage kör han mot en bil och krossar dennes backspegel..ut går den illröda chauffören, stampar bestämt runt bussen..tillslut ser jag honom med en penna, skrivandes registreringsnumret på bilen i sin handflata, allt detta medan han skakar som..ja, jag vet inte vad - antagligen av upprördhet. Innan vi hoppar av bussen ser vi en kvinna snubbla då hon kliver ur, men med henne verkade det gå bra :o).

Djurparksbesöket var skoj! Det kom ordentliga regnskurar mellan varven, men det var ändå inte så farligt..
Barnen verkade mest vara intresserade av leka och att använda sina pengar till att handla godis, glass och souvenirer. De frågade titt som tätt: -"När får vi KÖPA?"
Senare under eftermiddagen, när alla började bli trötta, så sa jag irriterat till en klunga barn att de skulle komma (de lekte en bra bit bort från vägarna som gick kring inhängnaderna), då säger en pojke: -"Varför MÅSTE vi se på djuren?" -"ja, kanske för att vi är på en djurpark" svarar jag. Situationen tyckte jag blev lite komisk, för barnen hade det ju så roligt med hela grejen omkring djurparksbesöket; att handla, leka på lekplatser, vara med varandra och se nya omgivningar. Men visst uppskattade de flesta djuren också!

Väl tillbaka möttes vi på perrongen av föräldrarna, stämningen var på topp! Glada barn, pedagoger och föräldrar! Ett äventyr att minnas!

Och oj, så kul vi har, vi kolleger emellan! Inte minst jag och Anna, som jag lärt känna genom jobbet! Glad att jag lärt känna dig vännen!

Tisdag idag..

idag är det min sista dag som föräldraledig på en stund..nu går jag upp till att jobba 80 % från 60 %. Så idag tar alltså Janne heltid föräldraledigt. Nu blir det ju inte en så brutal övergång för mig, nästa vecka jobbar jag bara måndag till torsdag och sedan börjar vi åka upp.. som jag längtar!

Idag har det regnat och regnat och jag har varit dödstrött och seg hela dan. Vi har inte gjort mycket, pojkarna och jag. Tittat på tv, surfat, hämtat posten, tittat på kort och ätit.. i stort sett är det allt vi har gjort.. Är så pass trött, så jag tror att jag ska gå och lägga mig en stund, passa på medan killarna sover.

Mat idag: Rester till lunch, kycklinggryta med nudlar till middag.

TV idag: MÅSTE bara se Gilmore Girls!

Läsning idag: Senaste Amelia..

image1

Lånad från:        www.onebean.com/images/too-tired.gif

Alla dessa underbara bloggar..

Det finns så många underbara bloggar därute, som ger mig såå mycket inspiration! Bara tanken på att skriva en så fantastisk blogg själv ger mig prestationsångest. Nej, men anledningen till att jag skaffar mig en ny blogg är att jag tycker att många andra bloggsidor verkar ha så roliga finesser..jag tror att jag hittat just ett sådant bloggverktyg. Men sen är det ju det att man måste ha kunskapen till att använda verktygen också..men det kommer väl med tiden.

Så, nu ska jag göra ett försök att bli aktivare och kreativare i bloggvärlden!