VABar igen!



image39
Bilden är tagen av Janne.



Hujedamejdå.. nu är jag hemma och vabbar igen, förra veckan var jag hemma halva tisdagen och sedan var Janne hemma från onsdag till fredag, Noah var väl den som var mest sjuk, febrig och hostig. Imorse tyckte jag att allt flöt på rätt bra; alla kläder var framplockade, jag hann stiga upp innan barnen, göra mig iordning och äta frukost..sedan plockade jag upp dem, klädde på dem och tyckte att Elias verkade ganska snorig, hostig och varm..lika bra att kolla och visst var det feber! Det kändes riktigt jobbigt att inse att vi får stanna hemma idag igen.

Jag tycker att det blir extra jobbigt med tanke på att min chef under medarbetarsamtalet förra veckan tog upp att jag hade hög frånvaro. Suck, kanske var det mest av oro från hennes sida..att jag inte mår bra eller så. Jo, det magonda var jag ju hemma med en vecka, men annars så är det ju barnen som varit sjuka. Hela förra läsåret var jag mycket sjuk iochförsig, men nu sedan jag minskat i vikt och ätit nyttigare så har jag känt mig piggare. Jaja, hursomhelst, efter att har ringt till kollegan, Janne och sedan till barnens förskola, ringde jag till rektorn och förklarade hur läget var. Jag möttes av en mycket förstående chef, så det var skönt. Klart jag förstår att det inte finns nån återvändo när barnen är sjuka, men jag vill göra det tydligt att jag vill komma till jobbet, men helt enkelt inte kan.

Jo, så nu får jag försöka göra det bästa av tiden hemma, ta hand om min sjukling och gossa med båda pluttarna. Gympa lite, fixa med lite papper och plocka lite..

Hur har ni andra som har barn fixat det med vab? Delar ni lika på det mellan er föräldrar? Är era barn ofta sjuka?

Tills sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0