Favvoserie..

image20


Nu myser jag i soffan med laptopen (mellan varven), mörk choklad med kaffesmak, coca cola zero och favoritserien Gilmore Girls. Älsklingen ligger i andra soffan och läser. Jag fick några timmar jobbat i eftermiddag, känns skönt att kunna göra så, få lite timmar i tidboken iallafall.  Men klart så går ju barnen före jobbet!

Jag vet inte..om det är en typisk kvinnofälla eller vad.. jag försöker verkligen att inte ha skuldkänslor för att jag är hemma. Att vara hemma var ju ett klart val för mig när inte lillgubben mår bra, men det jobbiga är att jag går runt och tänker på dem på jobbet, känner skuldkänslor för att jag inte är där. Förstår ni hur jag menar? Att stanna hemma är ett klart val, men ändå finns de känslorna där.. Men idag har jag verkligen sagt till mig själv att skärpa mig.. inget blir ju bättre av att jag går omkring med magont för nåt jag inte kan rå över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0