Fortfarande sjuklig och svag..

Nej, riktigt så illa är det förstås inte, men jag är fortfarande förkyld och slapp.  Igår låg jag i soffan så gott som hela dagen, surfade och tittade på Sex and the city medan Janne och barnen var iväg på storhandling i nån timme. Idag blir nog upplägget ganska likt gårdagens.. jag måste vara pigg till imorgon, då vi har kvalitetsredovisning och schemaläggning på jobbet.

Uscha, egentligen skulle jag vilja vara superpigg idag - städa, plocka och pyssla istället för att bara ligga här med rinnande näsa.

Jag håller på att fundera ut nya förvaringslösningar för barnens leksaker i vardagsrummet, det är mest här nere de leker, så visst blir det lätt mycket leksaker här. Vi brukar variera mellan olika leksaker som ligger framme. Igår togs Brio-tågbanan fram och det var ett bra tag sedan sist den var framme. Den har killarna lekt med i timmar, både igår och idag. Så, nu tänkte jag plocka bort legobitarna för en stund. Jag skulle vilja ha en bra förvaring som killarna kan sortera in grejerna i, just nu har de en skattkista från IKEA som de har blandade leksaker i, en vit plastlåda med lock för legobitarna och en öppen back för tågbanan. Men en mer "sammanhållen" och städad förvaring skulle jag vilja ha, har funderat lite på den här:                                                  



Tidigare när jag har sett den, så har jag inte riktigt gillat den, men nu börjar den kännas mer ok, jag tror man kan bygga upp ett bra sorteringssystem här. Både smidigt och lätt att städa och komma åt lådorna. En byrå eller liknande har jag också tänkt på, men då är det ju inte så lätt att plocka ut lådorna när man ska leka.. funderar vidare, är det någon som har en idé? Eller ett tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0