Städardag!

Idag är den stora städardagen hemma hos oss. Efter ett mysigt dygn med midsommarfirande så kom vi hem igen igår kväll. Idag är det dags att ta tag i allt härhemma, så det blir en ny fräsch start till veckan som kommer. Jag ska städa inne och Janne och barnen i garaget och ute.

Inför denna städning ska jag plocka fram min inspirerande städbok:



En annan sak jag gjorde var att ta reda på min städprofil i Grummes test, så här ser den ut:

Lite pedant är du allt!
Du är ett gränsfall! Ditt hjärta står över ett slag när middagsgästen spiller lite tomatsås på din skjorta. Om du inte får tvätta genast bryter svett fram i din panna. Endast stor självkontroll får dig låta bli att kasta dig över fläcken med diverse tvätt- och fläckborttagningsmedel. Jodå, du ligger i riskzonen för överpedant beteende!


Vad säger ni? Va?!  Att jag slösar bort städartiden med att göra annat?!

Hihi..nu ska jag sluta och börja med det där andra..hoppas det blir en bra söndag därute!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hjälper boken - om den kan göra det roligare att städa ska jag definitivt köpa den...

2008-06-25 @ 16:47:44
URL: http://www.charlotte.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0