GI-pepp veckorna 10 & 11

Ja, ursäkta dröjsmålet! Jag var tyvärr tvungen att slå ihop peppen, jag har haft mycket med uppsatsskrivning och skoldagar. Men här kommer två pepp:

1. Byt ut pastan/potatisen/riset mot wokgrönsaker eller kokta grönsaker
    Min latmansvariant är att köpa påsar med frysta wokgrönsaker, som jag wokar lite fort till maten.
     Grönsaker som ska kokas gör jag på några minuter i micron med min tupperwarekanna (det går säkert  
     lika bra med vilket microtåligt kärl som helst med lock). Kokgrönsaker använder jag oftast istället för potatis,
     wokisarna istället för pasta/ris.


image4



2. Smörj in dig!
    Låter knasigt, men när jag för något år sedan var på föreläsning med Mia Törnblom så berättade hon om hur 
    illa hon tyckte om sig själv och sin egen kropp förr. "Jag smorde inte ens in mina ben" . Så det är mitt andra 
    pepp, en gång om dagen ska du (och jag) smörja in benen. Riktigt pyssla om sig själv! För många kanske det
    är en självklarhet, men jag tror bl.a. att många småbarnsföräldrar med mig inte alltid prioriterar att ta hand om 
    sig, ni som redan gör det: så bra! Keep on!


image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0