Kaizers Orchestra och good karma..

Mmmm..igår var Jonas, Janne och jag på konsert i Göteborg, det norska bandet Kaizers Orchestra spelade.
Det är andra gången jag ser dem live, första gången var för några år sedan uppe i Tromsö. Jag är så glad att jag fick chansen att se dem igen. Deras musik är så mäktig, jag bara älskar när de står där och slår på sina oljefat, sedan är ju också det att de sjunger på norska så charmigt :O). Uppiggare!

image20


Innan konserten började så ställde sig tre tjejer i närheten av oss, jag lade märke till att en av tjejerna tappade något när hon rotade runt i sin väska. Sedan gick de därifrån. Jag gick fram för att kika vad det var; en femtiolapp och ett kvitto från Panduro Hobby.  Jag försökte skynda efter tjejerna, men de hade redan hunnit iväg och jag med mitt korta minne kom ju inte ihåg hur de såg ut.. så jag stod där med femtiolappen och kände att jag inte kan behålla den med gott samvete, jag spanade och spanade efter tre tjejer som gick tillsammans..  tillslut tänkte jag att hoppet var ute, lade ner femtilappen i väskan och försökte gå vidare i livet ;O). En bra stund senare så säger Janne att han tyckte att han såg dem när han hade varit ute och gått en runda. Tillslut upptäcker vi att de står en bit ifrån oss..om det nu är dem.. jag går fram till dem och frågar om nån varit på Panduro idag och det hade en av tjejerna varit. När jag gav henne femtilappen blev hon helt överlycklig och hoppade runt halsen på mig. Good karma eller?

Igår på dagen var Malin, Jonas, barnen och jag på Gekås i Ullared, lite nödvändig shopping blev det :O). Sedan lite onödvändig shopping; i väskbutiken intill Gekås hittade jag (eller egentligen Malin) en snygg Jane Shilton handväska. Eftersom affären skulle byta ägare så hade de superrea, väskan som kostat dryga 700 kronor fick följa med mig hem för ynka 149 :- . Försökte googla efter bilder på den, men hittade inga, så jag får återkomma en annan dag med det :o).

Kommentarer
Postat av: frollen

Ja! Kaizers! Super! Var själv på Debaser Medis i torsdags av samma anledning. Icke onöjd..
(och äntligen gick det att kommentera)

2008-04-01 @ 17:35:34
URL: http://frollen.blogspot.com
Postat av: Dorthea

Kaizers er heftig, rett og slett! Så de i Arendal tidligere i Mars. God karma med tjejen :) Hyggelig gjort av deg!

2008-04-02 @ 06:46:11
URL: http://nd-design.no/x

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0