Att plocka fram vid senare irritationer..

visst blev jag sjuk, feber och halsfluss konstaterade de på vårdcentralen i går förmiddag.. jag har mest bara legat, ätit alvedon och legat lite till. Nu börjar penicillinet ge verkan också känner jag. Igår var jag en HEL dag utan kaffe (!) , de få gånger det händer, då är jag sjuk.. men nyligen drack jag en halv kopp och det smakade helt ok, ska nog brygga lite mer här senare.

Det viktigaste av allt i mitt kök (ok, förutom när jag är sjuk..):

image43

Min älskade Moccamaster ;o)

Jag tror att allt skoljobbande tagit musten ur mig, fast klart, att få halsfluss beror ju inte enbart på utmattning, det är nog några arga virusar också..

I söndags kväll hade jag tänkt skriva ett långt inlägg om min underbara man, hur mycket han har ställt upp för mig under mitt pluggande, jag vet inte hur många som hade gjort något sådant. I fredags var jag ledig (pluggardag) och läste hela dan, men inte blev det mycket nedskrivet till min presentation. I lördags och i söndags pluggade jag precis hela dagarna. I lördags tog Janne med sig barnen och åkte först till IKEA för att köpa grejer till vårt badrum, sedan till MediaMarkt för att kolla på dvd till bilen och sedan handlade han mat. När de kom hem grillade han middag och satt sedan ihop tvättställsmöbeln - som visade sig vara fel. På söndagen när jag vaknade efter min långa sovmorgon så säger Noah till mig: "pappa bakar bröd till dig, mamma!" och visst stod han där och bakade GI-bröd till min frukost! Sedan åkte han återigen med barnen till IKEA, för att byta möbel. Sedan när de kom hem, så gick de direkt ut..Janne klippte hela den kuperade, drygt 1300 kvm stora gräsmattan, medan han samtidigt hade koll på tvååringen och treåringen som sprang omkring därute.
Dessa kvällar har han även tagit hand om barnens kvällsmat och deras nattning - något vi brukar turas om med.
Sen går ju jag och blir sjuk och då kan jag inte göra allt det jag sagt att jag skulle göra när skolarbetet var färdigt. Återigen tar han hand om allt; hämtar ut penicillin till mig, hämtar barn, lagar middag, lagar kvällsmat och nattar barn. Till idag hade han ändrat tid på förskolan, så han både lämnar och hämtar barnen. Nu är de hemma, jag bloggar här i sängen och Janne grejar i toaletten. Nu är tvättstället med tillhörande skåp uppe.

Liiite bortskämd är jag nog, tänk om jag hade varit ensamstående förälder, undras hur jag hade orkat? Nä, det får vi hoppas inte händer! Men alltså, när jag är surig på min älskling, så måste jag plocka fram allt detta!! Va fan har jag att klaga på?

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Uschdå stackars dig som är sjuk...

Vilken superman du har!:)

Jag tycker det ska bli skitskönt att slippa laga massor av mat ett tag och framförallt bestäma vad som ska ätas, även som du säger att mat måste ändå lagas varje dag till Tilda. Men hon äter mest kötbullar, pasta, korv etc och sånt är ju lättsamt att göra. Dessutom är det inte å stora portioner.

Krya på dig! Kram

2008-05-13 @ 16:13:18
URL: http://cillenl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0