Komilfoo!

Kikar in och säger hej!

Här händer inte mycket eller jättemycket..det beror på hur man ser på det ;o).

Nu är vi hemma i södern igen och det var riktigt jobbigt den här gången att lämna allt däruppe (så tungt att jag vägrade packa väskan ända fram till en timme innan vi skulle åka..).. men visst tog jag mitt vuxna ansvar och hoppade in i bilen och åkte med. Bilresan ner gick bra :O). Vi bodde på Scandic i Östersund precis som på uppvägen (rekommenderas om ni har vägarna förbi!).

Vi kom alltså hem i lördags kväll.. På söndagen städade jag hela huset (vi lämnade det som en bomb när vi åkte uppåt, eftersom vi var förkylda och febriga..).

Måndag morgon var Elias inte i form, så bortsett från att jag åkte till jobbet för några timmars arbete i måndags, så har jag varit hemma den här veckan.. han börjar bli piggare nu, så vi får se om det inte blir förskolan imorgon..

Jag känner mig stressad , har en hel del att göra. Mycket läsning och saker som ska fixas innan skolan på onsdag, flera Tupperwarebeställningar som ska skickas in och partyn som ska avhållas och familjen och jobbet förstås! Samtidigt känns det bra att ha många järn i elden, att köra hårt!

Det som däremot inte händer är att vi inte har hört något om lägenhet..så vi bägge går och trampar och trampar.. men förhoppningsvis fixar det sig snart.

Nu sitter jag ju och läser så fort jag får chansen..när jag läser gillar jag att höra på musik (för att jag inte ska börja lyssna efter småljud..som mopeder som kör på vägen utanför..eller att posten kommer..eller grannen med sin gräsklippare..eller diskmaskinen..eller...eller..). I somras köpte vi en Internetradio, som är en helt fantastisk grej..den har vi stående i köket, men den surfar själv på nätet och plockar fram runt 14000 radiokanaler för oss att välja mellan, antingen efter genre eller land (den har andra finesser också..men de har jag inte så stor koll på), men hursomhelst.. jag har hittat den perfekta pluggarkanalen - den heter Komilfoo FM och jag tror att den är från Holland. Där finns i allafall den ultimata musikblandningen när jag pluggar.. lättlyssnat, man hör det utan att hjärnan blir alltför engagerad i det.. och bara namnet..Komilfoo..det glömmer jag inte..

Nej, nu ska jag ta hand om gosisarna..




PS. Jag saknar att träna med Wii..mycket! DS.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Fredag=tävlingstajm på charlotte.nu! Välj färg - vill du vinna det blå eller gröna paketet? Trevlig helg!

2008-09-19 @ 15:52:02
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Lova

gud vilken härlig bild.. Får en att se fram emot hösten ju! =)

2008-09-21 @ 07:15:51
URL: http://nolim.blogg.se/
Postat av: Lova

gud vilken härlig bild.. Får en att se fram emot hösten ju! =)

2008-09-21 @ 07:15:52
URL: http://nolim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0