Tillbaka i södern

Fortare än kvickt så var jag nere i södern igen. Inslungad i vardagen genast. Den här veckan är det lägenhetsvecka och det passar fint, då jag har mycket skolarbete att göra.

Vi har fått höra att barnens förskola troligtvis kommer att läggas ner, det är förstås ekonomin som fått tala. Vi föräldrar ska göra vårt yttersta för att detta inte ska hända. Du som är medlem på Facebook får gärna visa ditt stöd till landets skolor och förskolor genom att gå med i gruppen "Låt inte barnen betala krisen!" 



Det är verkligen värt att kämpa för barnens fina naturförskola, som de stortrivs på!

Idag har det varit en härlig dag - det är verkligen underbart med gröna gräsmattor också! ;O)
 Imorse gjorde jag observationer och intervju på förskolan till mitt skolarbete. Vid lunch åkte jag in till Kungsbacka och där träffade jag Malin, efter en shoppingtur gick vi på café.. mysigt!!

Jag kom hem med ett par nya jeans, ett bälte och knallröda Converse - helnöjd :)




Kommentarer
Postat av: Mille

Hemskt att de ska lägga ner förskolor/skolor över hela landet, är visst bara storstädernas barn som räknas -morr!



Ha en mysig helg med mer kompismys och shopping! Snyggt m röda converse, vill också ha! Har bruna, gröna och svarta för tillfället :)

2009-04-24 @ 11:10:54
URL: http://sidmalm.blogspot.com
Postat av: Trine

Hei!

Kjempefint å lese bloggen din, ikke slutt å skrive!

Jeg er også nyblitt singel, spesialpedagog, og mamma til to gutter. Fint å lese om hverdagen til noen som er i samme situasjon!

Klem Katrine

2009-05-08 @ 19:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0