Singelmammahelg..

nu är det helg och helt ärligt känns det kanske inte riktigt lika "tjihoooo!" som vanligt.. kanske börjar separationen bli mer verklig för mig nu, det, i kombination med Elias ständigt återkommande feber gör att det känns jobbigt.
Nyss hade vi fredagsmys med tacos, jag bjöd in exet, det var trevligt. Vi diskuterade Elias läkarbesök och annat som de goda vänner vi är, jag är glad över att vänskapen finns kvar! Det kändes helt ok när han åkte också.

Elias läkarbesök gick bra, de tog massor med prover (de tappade nog tio rör blod från hans lilla finger). Elias tog det jättebra, han börjar nog bli van nu. Läkaren var engagerad och vi kommer att träffa henne längre fram igen. Det känns skönt att de tar det på allvar!

Jag håller på att skapa ett "singelmammeliv" och det är en process..men det känns som om det inte finns några genvägar, det är bara att gå igenom det.  Jag vet ju att jag klarar mig på egen hand, men det är en smula tungt att bygga upp nya rutiner och lära känna en ny vardag. Den här helgen som ligger framför oss är ett oskrivet blad och jag som vill att det ska hända något hela tiden tycker det är lite trist. Men jag är ju också spontan och kreativ och jag vet att när helgen väl är slut så har vi nog hittat på nåt kul. Kul kan vara att städa bokhyllorna.. eller att åka bort.. 

Till er alla godingar som läser min blogg, skickar jag en kram och denna sång (tack Kafferepet!), trevlig helg!:



Kommentarer
Postat av: Ebba

Fin blogg!

Besök gärna min blogg & läs om allt i mitt liv http://ebbahenriksson.blogg.se

2009-03-11 @ 15:44:36
URL: http://ebbahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0